Planowanie sprzedaży i operacji (SOP)

Integrujemy planowanie sprzedaży i operacji

Tradycyjny sposób planowania działalności handlowej oraz całości działalności operacyjnej przedsiębiorstwa realizowany jest najczęściej w oparciu o najlepszą wiedzę i doświadczenie pracowników i managerów. Każdy w tym procesie kieruje się również celami, jakie wyznaczyła mu organizacja. Czy cele wyznaczone dla każdego z zespołów w Twoim przedsiębiorstwie są zbieżne? Czy weryfikacja planów sprzedażowych pociąga za sobą zmianę realizacji planów na wcześniejszych etapach łańcucha dostaw? Jak szybko reaguje Twoja organizacja na zmiany rynkowe?

 

Klienci zapraszają nas do współpracy, gdy:

  • występują duże straty z tytułu złej struktury zamówień/zwrotów
  • występuje nadprodukcja, która powoduje straty
  • następują zatory w realizacji zamówień
  • spada rentowność sprzedaży mimo wzrostu wolumenu
  • narastają wewnątrzorganizacyjne konflikty na tle realizacji planów/targetów
  • zidentyfikowany jest problem trwałej rozbieżności między planowaniem, a realizacją

Magdalena Karda CS&MO, Członek Zarządu Kontakt
K: +48 500 080 935
Związana z Grupą Trio Management od 2012 roku. W latach 2010–2012 Dyrektor Działu Marketingu Bonnier Business (Polska), wydawcy „Pulsu Biznesu”. Odpowiedzialna za obszar marketingu, komunikacji oraz PR. Równolegle, od lipca 2006 r. do października 2012 r. związana ze spółką Informedia Polska, gdzie od 2008 r. prowadziła dział marketingu.
Tomasz Szostek Dyrektor, S&OP Expert Kontakt
K: +48 694 66 02 55
Manager, absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego. Od niemal 20 lat na stanowiskach zarządczych w różnorodnych firmach w tym w dużych przedsięwzięciach, także własnych. Zarządzał dużymi zespołami. Wiele lat związany z branżą Telco/IT. Specjalista outsourcingu, managed services i SOP. Buduje i optymalizuje procesy oraz narzędzia do ich nadzorowania i pomiaru efektywności. Silnie analityczny i multidyscyplinarny. W Grupie Trio Management jest odpowiedzialny za rozwój doradztwa i budowę narzędzi.

Wyróżniamy się

 

Planowanie sprzedaży i operacji (SOP) jest zmianą sposobu myślenia o planowaniu w organizacji. O zmianach w organizacji nie myślimy wyłącznie przez pryzmat parametrów i systemów IT. Gwarancją sukcesu wdrożenia systemu jest zaangażowanie i zrozumienie w organizacji. Jesteśmy świadomi, że firma to ludzie. Żaden system nie zastąpi zaangażowania zespołu. System IT jest jedynie narzędziem, które może być dowolnym systemem wspierającym automatyzacje przepływu informacji oraz planowanie i podejmowanie decyzji.

Nasze podejście

Wspieramy przedsiębiorstwa we wdrażaniu i stosowaniu narzędzi zintegrowanego planowania produkcji i sprzedaży. Celem jest ich zbilansowanie i znaczące zwiększenie poziomu satysfakcji Klienta przy optymalizacji kosztów produkcji i kosztów dostępności.

 



Przeprowadzamy audyt organizacji z uwzględnieniem badania gotowości zespołu do wdrożenia

Diagnozujemy istotne potrzeby organizacji, wskazujemy pożądane do wdrożenia narzędzia informatyczne

Identyfikujemy kluczowe parametry oraz warunki sukcesu wdrożenia


Tworzymy szczegółowy plan, który angażuje wszystkich uczestników wdrożenia

Wdrożenie planu jest od początku elementem uczenia organizacji funkcjonowania w cyklu planowania wg SOP

Stale doskonalimy metodologię działania


Nasze osiągnięcia

 

  • Przeprojektowanie procesów planowania umożliwiające wygenerowanie oszczędności na zmniejszeniu strat z tytułu zwrotów na poziomie 7% wartości sprzedaży (towary nietrwałe)
  • Plan integracji planowania struktury produkcji umożliwiający redukcję efektu spadku rentowności wraz ze wzrostem wolumenu sprzedaży
  • Identyfikacja (likwidacja) błędnego procesu przepływu informacji powodującego funkcjonowanie firmy w oparciu o dwa różne zestawy danych realizacji planów

Nasi Klienci o nas: