Znakiem towarowym określane jest każdy emblemat przedstawiony w sposób graficzny umożliwiający rozróżnienie towarów jednej firmy od innej. Prawie każde przedsiębiorstwo posiada swój znak towarowy, który może być przedstawiony za pomocą rysunku, formy przestrzennej, kompozycji, a nawet melodii i sygnału dźwiękowego.
Wycena znaku towarowego jest ważnym elementem majątku firmy, zastrzeżony znak towarowy może być jednym z głównych aktywów, który jest więcej wart niż pozostałe środki trwałe. Wycena znaku towarowego jest niezbędna, kiedy zachodzi potrzeba sporządzenia sprawozdania finansowego, ale również przy:
Opata za rejestrację znaku towarowego wnoszona jest w dwóch turach, w pierwszej opłata wynosi 400 zł za jedną klasę, każda następna klasa to koszt 120 zł, w drugie turze opłata na 10 lat za ochronę znaku towarowego wynosi 400 zł, opublikowanie informacji o zastrzeżeniu znaku wynosi 90 zł.
Najczęściej stosowane są dwie metody wyceny znaku towarowego:
1. Metoda marketingowa, w której są brane pod uwagę przychody osiągane z posiadanego znaku towarowego, które są sprawdzane pod kątem korelacji klienta z marką.
2. Metoda finansowa polega na porównaniu dwóch sytuacji, jedna z nich polega na stosowaniu znaku marki, natomiast druga je wyłącza, w ten sposób szacowana jest nadwyżka zysków przedsiębiorstwa wskutek stosowania znaku towarowego. W metodzie finansowej wyodrębnia się jeszcze:
Wirtualne biuro jest nowoczesnym rozwiązaniem, które pozwala firmom oraz startupom przenieść część lub całość
Optymalizacja procesów biznesowych może przynieść wiele korzyści firmom, od zmniejszenia kosztów i poprawy jak
Nie da się ukryć, że w dzisiejszym świecie praktycznie każdemu z nas zależy na tym, by zyskać stabilność or
Każda firma i każde przedsiębiorstwo doskonale wiedzą, jak ważna jest odpowiednia hierarchia. Nie oszukujmy
Każdy z nas z pewnością od zawsze zainteresowany jest tematem ubezpieczeń. Nie da się ukryć, że zakup odpow